Kontakt
Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Jeruzalu, ul.Szkolna 8, 05-317 Jeruzal, tel. 25 7523279
Plan lekcji
Procedury przyjmowania książek i podręczników w czasie epidemii
Procedury przyjmowania książek, podręczników oraz innych materiałów bibliotecznych w czasie epidemii w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Jeruzalu.
1. Nauczyciel bibliotekarz ustala z dyrektorem szkoły i wychowawcą klasy zasady zwrotu książek i podręczników oraz terminy ich oddania do biblioteki szkolnej.
2. W celu uniknięcia grupowania się osób książki i podręczniki są zwracane przez uczniów/rodziców wg następującego harmonogramu:
a) Zwrot książek wypożyczonych w roku szkolnym 2019/2020:
- 25.05.2020 – 05.06.2020 - uczniowie Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Jeruzalu (oddziały przedszkolne, zerówka, kl. I – III, kl. IV – VIII)
b) Zwrot podręczników zakupionych w ramach dotacji celowej:
- 25.05.2020 – 05.06.2020 - uczniowie kl. I-III (podręczniki, z których już nie korzystają)
- 08.06.2020 – 10.06.2020 - uczniowie kl. I-III (ostatnie części podręczników oraz język angielski).
- 08.06.2020 – 12.06.2020 - uczniowie kl. IV-VII
-18.06.2020 – 19.06.2020 - uczniowie kl. VIII
3. Bibliotekarz powiadamia rodziców przez dziennik elektroniczny lub inne kanały kontaktu o terminach zwrotów książek i podręczników.
4. Nauczyciel bibliotekarz kontaktuje się z rodzicami i uczniami przez dziennik elektroniczny w celu wyjaśnienia spraw dotyczących wypożyczeń i zwrotów.
5. Uczeń/rodzic dokonujący zwrotu podręczników powinien być w maseczce i rękawiczkach.
6. Sposób i miejsce zwrotu książek:
- książki i podręczniki są zapakowane w reklamówkę (ułatwi to prace związane z określeniem ich stanu po upływie okresu kwarantanny)
- miejsce zwrotu znajduje się w strefie specjalnej wydzielonej w szkole. Są to opisane pojemniki/pudła (data), do których rodzic/uczeń wkłada zapakowane książki i podręczniki.
7. Po upływie kwarantanny nauczyciel bibliotekarz dokonuje oceny stanu technicznego zwróconych podręczników. W sytuacji stwierdzenia zniszczenia bibliotekarz kontaktuje się z rodzicem w celu poinformowania go o zasadach zwrotu kosztów zakupu podręcznika.
8. Stan zwracanych podręczników bibliotekarz (po upływie czasu kwarantanny – trzy doby) sprawdza w oparciu o obowiązujący Regulamin korzystania z podręczników zakupionych w ramach dotacji celowej w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Jeruzalu (usunięcie foliowych okładek, usuniecie zapisanych ołówkiem notatek, zwrócenie uwagi na czystość i estetykę książki - wyprostowane pogięte kartki, sklejone rozdarcia).
9. W przypadku zniszczenia lub zagubienia podręcznika rodzic zobowiązuje się do zwrotu kosztów zakupu podręcznika na zasadach określonych przepisami prawa (po ustaleniu z dyrektorem szkoły).